آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند
سرخط خبرها

معرفی بهترین نرم افزار‌ها برای عکاسی و ویرایش عکس حرفه‌ای با گوشی‌های هوشمند

  • کد خبر: ۷۸۲۷۱
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷
معرفی بهترین نرم افزار‌ها برای عکاسی و ویرایش عکس حرفه‌ای با گوشی‌های هوشمند
رفته رفته آنقدر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند پیشرفت کردند و انواع و اقسام لنز‌ها و سنسور‌ها و پردازنده‌های نرم افزاری به آن‌ها متصل شد که نه تنها در اکثر خانواده‌ها جای دوربین‌های دیجیتالی را گرفته، که حتی خیلی‌ها با گوشی هایشان عکاسی حرفه‌ای می‌کنند.

محمدرضا ضیاء | شهرآرانیوز؛ رفته رفته آنقدر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند پیشرفت کردند و انواع و اقسام لنز‌ها و سنسور‌ها و پردازنده‌های نرم افزاری به آن‌ها متصل شد که نه تنها در اکثر خانواده‌ها جای دوربین‌های دیجیتالی را گرفته، که حتی خیلی‌ها با گوشی هایشان عکاسی حرفه‌ای می‌کنند. علاقه‌مندان به عکاسی تصاویری را با موبایل هایشان خلق می‌کنند که یک کاربر عادی نمی‌تواند متوجه شود که عکس با دوربین حرفه‌ای چند ده میلیونی و لنز‌های بزرگ گرفته شده یا یگ گوشی چند صد گرمی!

 

همزمان با این توسعه پر سرعت نرم افزار‌های ویرایش و پردازش تصویر هم به سرعت روی گوشی‌ها توسعه پیدا کردند. این نرم افزار‌ها با استفاده از پردازنده گوشی شما و گاهی پردازنده‌های ابری خودشان کار‌هایی با تصویر انجام می‌دهند که برای انجام آن‌ها در رایانه شخصی باید چندین برابر زمان بیشتری برای انجام آن‌ها بگذارید. به نظر می‌رسد که در آینده نه چندان دور رایانه‌های شخصی برای کاربران آماتور و نیمه حرفه‌ای کارایی شان را از دست بدهند و فقط برای انجام کار‌هایی خاص به کامپیوتر نیاز داشته باشیم. در این مطلب چند نرم افزار فوق العاده برای برطرف شدن اکثر نیاز‌های عکاسی و ویرایش عکس شما را معرفی می‌کنیم.

SnappSeed یک ادیتور بی نظیر

نرم افزار‌های جامع زیادی در زمینه ویرایش عکس وجود دارد، اما از نظر من اسنپ سید بهترین شان است. (دقت کنید که در مورد ویرایش همزمان عکس و فیلم صحبت نمی‌کنیم، وگرنه اپلیکیشن محبوب اینشات قطعا یکی از بهترین هاست) اسنپ سید تقریباً شما را از ابزار‌های مختلف ویرایش عکس بی نیاز می‌کند. از پرسپکتیو و بِلِر کردن عکس بگیرید تا قرار دادن متن روی عکس، ادیت کنتراست تصویر، فیلتر‌ها و افکت‌های متنوع، امکان ویرایش قسمت انتخابی از عکس، روتوش دستی صورت و کلی ابزار دیگر که بعد از نصب باید یکی یکی برای آشنا شدن با آن‌ها امتحانشان کنید. به جز اسنپ سید نرم افزار‌های خوب دیگری مثل Canva و PicsArt هم می‌توانند برخی نیازهایتان را برطرف کنند، اما کامل‌ترین همان اسنپ سید است.

Remini عکس‌های تار و بی کیفیت شما را اصلاح می‌کند!

بار‌ها شده که هر کدام از ما به دلیل لرزش دست یا عوامل محیطی دیگر عکس‌های تار و با وضوح کمی گرفته ایم، یا عکسی را از اینترنت دانلود کرده ایم که کیفیت آن پایین است و برای استفاده مناسب نیست. رمینی (Remini) یک دستیار حرفه‌ای است که من پس از کار با آن حیرت زده شدم. این نرم افزار به طور حیرت انگیزی عکس‌های بسیار بی کیفیت که مثلا در شب گرفته شده اند یا عکس‌های اینترنتی و تار را با هوش مصنوعی خود با کیفیت می‌کند.

Lightroom شاهکار ویرایش رنگ

ویرایش رنگ یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های عکاسی به شمار می‌رود. خیلی اوقات به ناچار محیط شرایط رنگی و نوری خوبی را در اختیارتان نمی‌گذارد. خیلی اوقات هم شما با رنگ تصویرتان می‌خواهید حسی را به مخاطب القا کنید. این حس‌ها در مبحث شیرین روان شناسی رنگ توضیح مفصلی دارد. به طور مثال این که رنگ قرمز حس گرسنگی یا شهوت را به انسان می‌دهد یا آبی ترس احساس آرامش را القا می‌کند؛ بنابراین تنظیم نور و رنگ برای تصویر اگر بیشتر از خود قاب تصویرتان اهمیت نداشته باشد، کم اهمیت‌تر هم نیست. Lightroom یکی از شاهکار‌های موبایلی در این زمینه است که شرکت معروف Adobe آن را منتشر کرده است. با این نرم افزار محبوب هم می‌توانید تناژ‌های رنگی متفاوت عکس تان را ادیت کنید و هم نور آن را تنظیم کنید. چنین کاری با نرم افزار‌های کامپیوتری کلی وقت می‌گیرد و نیاز به یادگیری دارد، اما در لایت روم به سادگی انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->